Jak pozbyć się koszmarów sennych?

Jak pozbyć się koszmarów sennych?Koszmar senny – Marzenie senne, którego treść przedstawia wydarzenia zagrażające życiu i bezpieczeństwu.

Typowe koszmary senne:

  • spadanie
  • topienie się
  • śmierć bliskich osób
  • uczucie niemożności ucieczki przed niebezpieczeństwem
  • duchy, potwory i inne postacie, czy zwierzęta wywołujące uczucie strachu
  • przykre wydarzenie, które może śniącego w nieodległym czasie spotkać (np. egzamin z anatomii, egzamin w szkole, zwolnienie z pracy itp.)
  • sny o treści kryminalnej (aresztowanie, rewizja)
  • sny o treści suicydalnej (wbicie sobie noża w brzuch, powieszenie się)
  • wypadanie stałych zębów
  • wojna w kraju

Przyczyny koszmarów sennych:

U dzieci powstawanie koszmarów związane jest prawdopodobnie z kształtowaniem się sumienia i poczucia winy. Przypuszcza się także, że koszmary senne mogą występować jako reakcja dziecka na niepokój w rodzinie lub z powodu innych urazów psychicznych.

U dorosłych natomiast według Brytyjskiej ekspertki od snów Davina Mackail koszmarne sny zdarzają się wtedy, kiedy mamy w życiu niezamknięte sprawy i nierozwiązane problemy. Według niej koszmary senny występują w wyniku rozdrażnienia, niepokoju  stresu. 

Powodami koszmarów sennych mogą również być: depresja oraz w przypadku uzależnienia odstawienie substancji psychoaktywnych  w szczególności alkoholu.

Zalety jakie niesie ze sobą pozbycie się koszmarów sennych

U osób, u których udało się przezwyciężyć koszmary senne, obserwuje się poprawę jakości snu, budzą się one wypoczęte oraz są mniej przemęczone i mniej śpiące podczas dnia. Pozbycie się koszmarów sennych przyczynia się też do poprawy ogólnej kondycji psychicznej tych osób.Jak pozbyć się koszmarów sennych?

Jak pozbyć się koszmarów sennych?

Jest wiele sposobów na pozbycie się koszmarów sennych, od razu powiem że odradzam stosowanie leków na własną rękę. Lepiej pójść do lekarza, aby przypisał odpowiednie leki. Warto również przeanalizować swoje nawyki związane ze snem gdyż w wielu przypadkach niewielka ich modyfikacja może znacznie podnieść jakość snu. O jakich nawykach tu mowa? Na przykład: kiedy idziesz spać upewnij się, że w pokoju jest czysto i masz odpowiedni dostęp do powietrza, a temperatura jest odpowiednia dla ciebie. Broń cie panie przed kupowaniem zegarka do łóżka, który robi „tic-tak”, „tik-tak” upewnij się, że twój budzik jedynie o wybranej porze dnia cie wkurza, a nie przez cały dzień pobytu w sypialni.  Nie pij kawy po godzinie 17:00! (chyba, że kawa nie przeszkadza ci w zasypianiu).

Jak pozbyć się koszmarów sennych?

 

Please Enter Your Facebook App ID. Required for FB Comments. Click here for FB Comments Settings page

Comments

  1. By cooks

    Odpowiedz

    • By Daniel

      Odpowiedz

  2. By nyu

    Odpowiedz

    • By Daniel

      Odpowiedz

  3. Odpowiedz

    • By Daniel

      Odpowiedz

  4. By Joanna1234

    Odpowiedz

  5. By Agrys

    Odpowiedz

    • By Daniel

      Odpowiedz

Dodaj komentarz